У сучасному світі, де економічні та політичні обставини швидко змінюються, а конкуренція стає все жорсткішою, сертифікація яка підтверджує відповідність екологічним трендам стає важливим інструментом для українських виробників зміцнити свої позиції як на вітчизняному так і міжнародних ринках.
Міжнародні стандарти які визначають принципи та методи надання екологічної інформації про продукцію узгоджені на глобальному рівні тому забезпечують адаптацію до вимог ринків Європейського Союзу, США, Канади та інших країн, де екологічність стає важливим критерієм при виборі продуктів різних категорій.
Стандарт ISO 14024 якій визначає принципи та методи екологічної сертифікації з метою надання права на застосування екологічного маркування вважається більш надійним і преміальним І типом у порівнянні з декларуванням окремих екологічних характеристик згідно з ISO 14021 (II тип) або ISO 14021 (IIІ тип).
Саме цій стандарт передбачає встановлення додаткових до державних норм екологічних критеріїв з метою виокремити більш кращу продукцію в межах однієї категорії. Наприклад – лакофарбових матеріалів. Оцінюється як сам продукт так і його життєвий цикл.
Оцінка здійснюється акредитованим органом, компетентність якого підтверджується на національному та міжнародному рівні.
Політика зелених закупівель, зокрема в ЄС і більшості держав світу, вимагає наявність сертифікатів згідно з ISO 14024 для участі в тендерах, посилює попит на екологічну продукцію.
Україна як кандидат у члени ЄС - Україна повинна інтегрувати екологічні стандарти в українське виробництво, торгівлю та сферу публічних закупівель. Процес інтеграції розпочався і триває.
Реалізація Глава 13 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС “Торгівля та сталий розвиток” визначає участь сторін Угоди сприяти розвитку єдиного з ЄС ринку екологічних технологій, товарів і послуг. Європейський Зелений курс визначає інструменти такої підтримки і зміни у законодавстві ЄС які спрямовані у першу чергу на запобігання недобросовісної конкуренції введення в оману споживачів шляхом застосування безпідставних тверджень про екологічність продукції.
Попит на екологічно сертифіковану продукцію
Екологічна сертифікація дозволяє українським виробникам значно розширити свої можливості для експорту, зокрема на ринки країн Європи, Близького Сходу, Азії, США та Канади. Це дозволяє українським виробникам займати лідерські позиції на міжнародних ринках і розширювати свою присутність за кордоном.
Що вже експортуємо з виробленого в Україні з екологічним маркуванням “Зелений журавлик”
Найбільше сертифікованої продукції з України припадає на косметичні засоби, що мають великий попит у таких країнах, як Німеччина, Польща, Литва, Латвія, а також в Казахстані, США, Іраку та Саудівській Аравії. Крім косметичних засобів, сертифікація також охоплює інші категорії продукції, що користуються великим попитом на міжнародних ринках. Наприклад, набори для рукоділля та творчості експортують в країни Європи, а також для США, Канади та Австралії. Молоко згущене, мийні засоби, вироби з полімерних матеріалів і лакофарбові матеріали знаходять попит у багатьох країнах, що підтверджує широкий спектр українського виробництва та його здатність відповідати різноманітним вимогам ринків.
Перспективні ринки
Найбільший потенціал збільшення попиту спостерігається в європейських країнах, таких як Польща, Литва, Латвія та Румунія. Однак, інтерес до екологічних товарів зростає і в інших частинах світу. Країни, такі як Грузія, Казахстан, Узбекистан та навіть Саудівська Аравія, демонструють позитивну динаміку попиту на екологічно сертифіковану продукцію. Нові ринки для українських виробників здатні забезпечити їм стабільні поставки і можливість для подальшого розвитку.
Споживачі все більше орієнтуються на екологічно чисті продукти. Цей тренд підвищує конкурентоспроможність українських виробників, дозволяючи їм зберігати та зміцнювати свої позиції на світовому ринку.
Екологічна сертифікація є не лише вимогою міжнародних ринків, а й важливим інструментом для розвитку українського бізнесу. Вона дає змогу компаніям відповісти на зростаючі вимоги до таких характеристик продукції як безпека і якість, розширювати свої експортні можливості та виходити на нові перспективні ринки.
Завдяки екологічній сертифікації згідно з ISO 14024 відчизняні виробники можуть зміцнювати свої позиції на традиційних ринках і з успіхом виходити на нові, для додаткових перспектив сталого розвитку бізнесу.