Жодна реформа у довкіллевій сфері не йшла так важко як у сфері управління з відходами. Причин багато, але перш за все це не бажання щось кардинально змінювати тих, хто має суттєво перебудуватись і інвестувати у нових умовах. Напередодні голосування «Жива

Жодна реформа у довкіллевій сфері не йшла так важко як у сфері управління з відходами. Причин багато, але перш за все це не бажання щось кардинально змінювати тих, хто має суттєво перебудуватись і інвестувати у нових умовах.

Напередодні голосування «Жива планета» приєдналась до тих, хто вважає що НЕприйняття законопроекту 2207-1д у другому читанні заблокує у реформу, яка має ґрунтуватись на прийнятій у 2016 році Стратегії про управлінню відходами задля наближення до законодавства України до права ЄС. Для України умовах сьогодення це зрада.

Реформа триває понад 17(!) років. Наші експерти починали працювати разом з органами державної влади, науковцями та профільними організаціями с самого її початку. Зокрема, працюючи через проекти міжнародної технічної допомоги.

Така довга дорога по таким “дюнам”…

5й полігон побутових відходів у с. Підгірці Київської обл. якій знаходиться у критичному стані з початку 2000х

Проект Закону почав готуватись з 2017 року з моменту прийняття вищезгаданої Стратегії. Декілька разів він переходив від профільного Міністерства до Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування на доопрацювання. Велика кількість дискусій на різний майданчиках: форуми, конференції, презентації, засідання…і сотні пропозиції від експертів.

Не все було дуже гладко. На стадії численних обговорень велись баталії, але якщо було що додати чи змінити – така можливість була через підготовку рекомендацій, обґрунтування, звернення, участь в публічних консультаціях. «Жива планета» працювала на платформі громадської ради Мінприроди/Міндовкілля, подавала рекомендації щодо змін і доповнень з обґрунтуванням. Робота у складі громадської ради забезпечувала діалог з різними секторами, Міністерствами, народними депутатами і експертами міжнародних проектів секторальної підтримки, що фінансуються ЄС (SBS, APENA 1, 2 та інш.).

Неможна стверджувати що всі пропозиції враховані і Закон ідеальний, як і заперечувати що прийняття 2207-1д – прогрес до євроінтеграції.

8 червня, у якості компромісного рішення громадська рада рекомендувала на засіданні Комітету з питань екологічної політики та природокористування підтримати пропоновану редакцію зі змінами, що були схвалені рішенням засідання Комітету.

Прийняття 2207-1д забезпечить можливість розвивати секторальне законодавство, зокрема у сфері промислових і небезпечних відходів, реалізовувати проекти, запровадити нову систему державного управління і контролю. Це дуже важливо.

Вдосконалення діючого законодавства є непереривним процесом. Наприклад, до базового Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» з 1991 року були внесені сотні змін. Впевнені, що робота над секторальним законодавством також вплине на необхідність внесення змін до базового Закону про управління відходами. Ми маємо рухатись вперед.

О 13:42 проект Закону був прийнятий у другому читані. З 367 народних депутатів України присутніх у залі – 282 проголосували «за».

Прийняття 2207-1д це лише крок України до Європи на шляху великої реформи у сфері довкілля, але він дуже важливий.

Дякуємо всім хто рушив і рушить реформу далі!