Семінар для бізнесу і всіх кому цікава тема відбувся 15 лютого 2024 року в онлайн форматі. Захід організований за ініціативою Київської обласної військової адміністрації у партнерстві з Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України та ВГО «Жив

Семінар для бізнесу і всіх кому цікава тема відбувся 15 лютого 2024 року в онлайн форматі. Захід організований за ініціативою Київської обласної військової адміністрації у партнерстві з Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України та ВГО «Жива планета».

«Сьогодні все більше споживачів у всьому світі віддають перевагу товарам та послугам з поліпшеними характеристиками щодо їх впливу на довкілля та здоров’я людини. Одним з основних критеріїв такого вибору є еко- маркування продукції яка пройшла екологічну сертифікацію.

Застосування еко- маркування є перспективним інструментом сучасного маркетингу, який інформує споживача про екологічні характеристики та переваги: від складників до упаковки. Наявність сертифікату відповідності товару чи виробу згідно з ISO 14024 надає право на застосування такого маркування, підвищує конкурентоспроможність і посилює експортний потенціал. З точки зору захисту довкілля, виробництво продукції з врахуванням вимог стандарту еко- маркування забезпечує енергоефективність і запобігає кліматичним змінам, скорочує споживання води, зменшує обсяги відходів та поліпшує показники безпеки товарів і виробів.

Розвиток виробництва екологічно сертифікованої продукції дозволить відновити Київщину за принципом Build Back Better and Greener що вплине на економічне зростання регіону. Для цього необхідні знання та обмін досвідом з виробниками які вже пройшли шлях від дизайну до виробництва і експорту екологічно сертифікованих товарів.

Дякуємо Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України та ВГО «Жива планета» за партнерство в організації семінару», – розповіла про ініціативу Леся Карнаух, заступниця голови Київської обласної військової адміністрації.

На семінарі про «екологічне маркування» на 3600: переваги і вимоги застосування, історії успіху українських виробників, результати маркетингових досліджень, експорт та публічні закупівлі, технічна допомога та інші форми фінансової підтримки українських виробників на шляху зеленої трансформації.

Відеозапис

Презентація – Екологічне маркування та ринки ЄС

Переваги підтвердження відповідності продукції стандартам екологічного маркування:

  • Здійснюється шляхом сертифікації згідно з міжнародним стандартом ISO 14024 (прийнятий в 205 державах світу, що співпрацюють ISO на урядовому рівні) і
  • акредитованим органом якій має міжнародне визнання
  • гарантує відповідність вимогам стандартів екологічного маркування, які встановлюють вимоги до екологічної продукції визначеної категорії
  • посилює конкурентоспроможність відповідно до права у сфері конкуренції та ініціатив СОТ
  • забезпечує відповідність умовам надання товарів і послуг на зелений ринок, у тому числі ЄС згідно цілей Європейського Зеленого курсу (European Green Deal)
  • підтверджує відповідність вимогам тендерної документації щодо екологічних характеристик продукції

Руслан Стрілець, Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України

«В умовах високого рівня насиченості товарних ринків і погіршення стану довкілля, одним з найважливіших факторів конкурентоспроможності товару на внутрішньому і світовому ринках є саме відповідність високим вимогам екологічних стандартів.

Оновлена державна екологічна політика України на період до 2030 року, передбачає стимулювання впровадження систем екологічного управління на підприємствах одночасно з поліпшенням екологічних характеристик продукції, у тому числі на основі міжнародних систем сертифікації та маркування, розвиток добровільної екологічної сертифікації, маркування продукції».

Європейська Зелена угода визначає курс ЄС до 2050 року і одним з завдань – підтримку формування єдиного зеленого ринку з боку держав-членів через сектор публічних закупівель, інформування та заохочення приватного сектору. Екологічна сертифікація і маркування розглядається як надійний метод підтвердження того, що продукт є “екологічним” для доступу на такий ринок. Попит на сертифіковану продукцію зростає серед споживачів, в ланцюгах постачання В2В та у публічному секторі.

Ольга Сімак, координатор сектору «Захист довкілля», Представництво ЄС в Україні

«Сьогодні екологічне маркування в ЄС є одним з важливих механізмів впровадження Європейського Зеленого курсу. Тому що право на таке маркування надається товарам і послугам, які відповідають дуже високим стандартам, що встановлюють екологічні вимоги протягом життєвого циклу – від складників, виробництва до утилізації. Таке маркування заохочує до циркулярної економіки».

Світлана Берзіна, президент ВГО «Жива планета»

«Екологічне маркування інформує споживачів, що позначений ними продукт більш кращій для довкілля та людини. Стандарти забезпечують єдиний набір вимог за якими проводиться незалежна оцінка продукту і його життєвого циклу. Такій підхід дозволяє розглянути усі аспекти і впливи та запобігає «зеленому окозамилюванню» як прояву недобросовісної конкуренції шляхом самодекларацій про «екологічність» товару. Акредитація і міжнародне визнання українського органу оцінки відповідності та екологічного маркування «Зелений журавлик» відкриває двері українським виробникам еко- сертифікованої продукції на національний, європейський та міжнародні зелені ринки. Це доведено досвідом 72 українських компаній та підприємств, які успішно надають свої харчові продукти і промислові товари сертифіковані в Україні згідно з ISO 14024 на зелені ринки 25 країн світу.»

Лариса Бондар, менеджер систем якості, ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «2К»

«Компанія «2К» є лідером серед українських виробників побутової хімії та косметики. Проте, 2019 році український ринок хімічної продукції був перенасичений побутовою хімією і нам потрібно було думати як виокремити свою продукцію з поміж іншої, при цьому не втратити її якості, і заручитися довірою споживача. Так ми прийшли до рішення щодо еко- сертифікації продукції згідно з ISO 14024. Проходження сертифікації що дозволило нам надавати на ринок сертифіковану продукцію в категорії «екологічна» і відкрити нові можливості для експорту».

Презентація Екологічна сертифікація побутових засобів СУНП «2К»

Досвід успіху реалізації екологічної політики, сертифікації продукції та застосування екологічного маркування «Зелений журавлик», надало додаткові можливості для виходу на європейські ринки. На сьогодні, підприємство експортує мийні та косметичні засоби ТМ «Galax», TM «Dalas», TM «Doctor Wash», ТМ DAWA до 19 країн світу.

Додаткові джерела інформації

Відеоролик про екологічне маркування продукції

Довідник про екологічне маркування в запитаннях та відповідях

Екологічне маркування та публічні закупівлі – Infobox ProZorro

Про екологічні вимоги до предмету закупівлі в ProZorro

Як встановити вимоги до енергоефективності та екологічні вимоги закуповуючи послуги харчування та продукти

Підписуйтесь на наші сторінки у Facebook та Instagram щоб бути в курсі всіх подій і новин по темі зеленої відбудови України та підтримки зеленої трансформації.

Центр екологічної сертифікації та маркування ВГО «Жива планета»

www.ecolabel.org.ua

телефон, Viber, Telegram, WhatsApp
+38-067-886-31-93
+38 099 642-81-57

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Олена Іванова – начальник відділу моніторингу, взаємодії з ЦОВВ та регіонального розвитку

За підтримки та участі: