14.10.2024 355

З нагоди Всесвітнього Дня екологічного маркування ми ділимось надихаючими історіями українських виробників екологічно сертифікованої продукції, які навіть в умовах війни демонструють непохитність і продовжують працювати та розвиватись, дотримуватись суворих вимог добровільних стандартів.

Знайомтесь з одним із українських виробників натуральної молочної продукції – Компанією «Фавор».

Про виробництво та продукцію ТМ «АМА»

Молокопереробний завод «Фавор» розташований в Києві і працює 31 рік.

Гаслом компанії є вислів «Здорові діти – щаслива родина».

«Ми побудували бізнес, що об’єднує покоління, зберігає традиції і постійно вдосконалюється у виробництві дитячого харчування. Саме на нашому заводі було створено перший в Україні термостатний живий йогурт під ТМ «АМА», якій став знаковою віхою в історії нашої компанії…»

Ідея "Як допомогти малюкові бути здоровим" стала фундаментом на якому будується робота «Фавору».

Технологи ретельно вивчають смакові вподобання дітей і національні традиції, щоб створювати продукцію, яка поєднує інновації та природну користь.

Продукти ТМ «АМА» унікальні своєю оригінальною рецептурою та різноманіттям, розробленим для задоволення потреб кожної родини. Це результат безлічі випробувань, сміливих рішень і невпинної праці відданої команди.

Унікальні рецептури натуральних продуктів відкривають нові можливості для зростання, зміцнюють команду та вимагають системного підвищення рівня професіоналізму.

Завод оснащений сучасним обладнанням, що дозволяє нам виробляти понад 58 найменувань молочних продуктів, які користуються попитом не тільки в Києві, а й за його межами. Виробництво починається з ретельного відбору сировини, співпрацюючи виключно з перевіреними постачальниками високоякісного молока. Це молоко проходить кілька етапів обробки, таких як пастеризація, гомогенізація та ферментація, щоб відповідати всім стандартам якості.

З 2007 року «Фавор» впровадив і підтримує дієвість системи управління якістю згідно з ISO 9001, а з 2012 року – за системою управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000. У 2019 році з метою мінімізації впливу на довкілля була впроваджена система екологічного управління згідно з ISO 14001. У 2023 році впроваджена система управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно з ISO 45001.

Екологічна сертифікація продукції згідно з ISO 14024

В лютому 2020 року 12 найменувань молочної та кисломолочної продукції для дитячого харчування ТМ «АМА», «А-МАМ» виробництва ТОВ «Фірма «Фавор» успішно підтвердили свою натуральність та отримали право на позначення словом «натуральний» та застосування логотипу «Натуральний продукт» (сертифікат № UA.08.002.513).

Оцінювання здійснювалось експертною комісією органу якій має акредитацію та міжнародне визнання за схемою згідно з ISO 14024. Критерії оцінювання встановлені з врахуванням вимог до натуральних продуктів відповідно до вимог Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» та ДСТУ ISO/TS 19657:2018 Продукти харчові та напої. Технічні критерії для визначення натуральності інгредієнтів (ISO/TS 19657:2017, IDT).

За результатом оцінки встановлено що заявлена на сертифікацію продукція виробляється виключно з молока коров'ячого. При виробництві продукції не допускається:

  • вміст ГМО;
  • вміст замінників (транс-жирів, штучних білків, лактози тощо);
  • вміст штучних харчових добавок (ароматизаторів, стабілізаторів, консервантів, барвників, підсолоджувачів та інших інгредієнтів, вироблених із сировини штучного походження).

Технологія виробництва не передбачає застосування іонізуючого випромінювання, високотемпературної обробки сировини та застосовує короткий (до однієї доби) період від доїння корів (для отримання молока в якості сировини) до виходу готової продукції. В результаті цього зберігається поживна цінність молочних продуктів.

Орієнтуючись на переробку молока високої якості, компанія дуже ретельно відбирає постачальників молочної сировини. Серед них - великі колективні сільські господарства, розташовані на територіях, віднесених до спеціальних сировинних зон. Якість сировини контролює державна ветеринарна служба, яка має на підприємстві постійного представника. Контроль якості здійснюється і на кожному подальшому етапі виготовлення продукції.

Наслідки війни для підприємства

Війна в Україні стала серйозним випробуванням для компанії «Фавор». У перші місяці з 180 співробітників залишилося лише 20, однак підприємство продовжувало роботу, ставши єдиним постачальником молочної продукції до торгових мереж Києва, коли інші компанії не могли цього зробити. Попри порушення ланцюгів постачання сировини, ми зберегли виробництво та продовжували постачати продукцію до лікарень, ТРО та благодійних фондів. Війна згуртувала нашу команду, і ми адаптувалися до нових умов.

Наразі в працює 108 осіб, які сумлінно виконують свої обов'язки й отримують стабільну заробітну плату. «Фавор» своєчасно сплачує податки та дотримується законодавства.

«Ми подолали виклики завдяки гнучкому графіку роботи, новим каналам постачання сировини та вдосконаленню логістики. Це дозволило зберегти виробництво навіть у найскладніших умовах…»

Стан підприємства та плани на майбутнє

Сьогодні компанія «Фавор» є одним з провідних виробників молочної продукції для дітей, активно постачаючи товари в дитячі садки, школи, санаторії та магазини.

Продукція ТМ «АМА» популярна не лише в Києві, але й у Харкові, Полтаві, Одесі та інших містах України.

В 2024 році було модернізовано пастеризаційно-охолоджувальну установку.

Для забезпечення безперебійного енергозабезпечення придбані генератори та встановлено систему безперебійного живлення. З метою покращення енергоефективності встановлені LED-лампи.

Активна співпраця з науковими установами та дослідницькими центрами сприяє розробці нових видів продукції та покращенню існуючих. Крім того, компанія підтримує екологічні ініціативи, прагнучи мінімізувати свій вплив на навколишнє середовище.

«Фавор» активно реалізує соціальні ініціативи, спрямовані на розвиток суспільства, беручи участь у благодійних проєктах та програмах. Зокрема, надає допомогу дитячим будинкам, школам і лікарням через постачання продукції та фінансові внески. Витрати на благодійність лише у 2024 році склали понад 425 тис. грн.

Наразі компанія розширює географію продажів і планує вихід на міжнародні ринки. Постійно вдосконалюючи виробничі процеси, підприємство впроваджує нові технології та інновації, спеціалісти регулярно проходять навчання та підвищують кваліфікацію для забезпечення високої якості продукції.

«Ми пишаємося своїми досягненнями та маємо амбітні плани на майбутнє, які включають розширення асортименту продукції, вихід на нові ринки та покращення обслуговування клієнтів. Шлях компанії — це постійне вдосконалення та розвиток, спрямовані на забезпечення щастя маленьких та дорослих споживачів…»

Молочні продукти ТМ «АМА» – надійний вибір для батьків, які прагнуть найкращого для своїх дітей. Це більше ніж просто харчування – це внесок компанії «ФАВОР» у здорове харчування української нації.