Традиційно в рамках виставки InterCHARM-Україна проходить конференція BeautyTECH в якій приймають учать експерти «Живої планети». Цей захід для професіоналів ринку косметики та побутової хімії збирає щорічно понад 100 фахівців та технологів українських виробництв косметики та побутової хімії. Варто зазначити що в усіх виступах доповідачів по програмі BeautyTECH – 2023 була так чи інакше згадана важливість поліпшення екологічних аспектів виробництва косметичних продуктів – від складників до паковання. Українські виробники прагнуть вдосконалювати формули, застосовувати натуральні і ефективні складники, мінімізувати паковання і застосовувати тару з перероблених матеріалів.
Мотивує виробників зростаючий з року в рік споживчий попит. У світі стає все більше свідомих споживачів, які добре орієнтуються у компонентах, концентраціях, знають, як читати етикетки та обирають ефективну косметику, і до того ж піклуються про довкілля.
Баланс цих складових визначають зараз такі лідируючі позиції для виробників:
- ефективні та клінічно перевірені продукти для щоденного догляду за розумну ціну;
- можливість додавання до базового продукту активних компонентів з клінічно доведеною ефективністю у високих концентраціях;
- перевірена інформація про складники або “прозоре маркування” (англ. – clear labels) сертифікованих продуктів які дійсно натуральні, екологічні і працюють;
- Мінімум пакування, економічне пакування або пакування з переробленого матеріалу.
З декоративної косметики поза модою лишились щільні мутуючі тональні засоби. Сьогодні шкіра повинна виглядати так, ніби ви тільки вийшли з води — чистою, гладкою, вологою та сяючою. Перевага надається спокійним натуральним тонам декоративної косметики.
У вчорашній день відходять лінійки продуктів для багатоетапного домашнього догляду. Таке різноманіття утворює зайві відходи, а неправильне поєднання засобів негативно впливатиме на стан шкіри і здоров’я користувача. За статистикою Zero Waste Week, щорічно компанії виробляють 120 мільярдів упаковок продуктів, більшість з яких не переробляються. Почергове нанесення окремих інгредієнтів в різних продуктах (наприклад, ніацинамід, пептиди, вітамін С) призводить до того, що ми купуємо і викидаємо втричі більше пластика. При цьому один повноцінний продукт може замінити 3-5 монопродуктів.
Також зростає попит на “натуральні ”, “екологічні” продукти. Проте саме ці поняття без доказової бази – про все і ні про що одночасно. Тренд на натуральне і екологічне відображає ріст занепокоєності з приводу безпеки тих компонентів, які входять у склад засобу чи декоративної косметики – а це в середньому 5 продуктів, і понад 100 складників щодня. Розібратись з цим питанням нам допоможуть стандарти, системи сертифікації і відповідні маркування.
Про екологічні тренди в косметичній галузі та системний підхід у формуванні еко-бренду презентація Світлани Берзіної, президента ВГО «Жива планета», з якої почалась ділова програма конференції.