28.09.2023 502

З нагоди Всесвітнього Дня екологічного маркування і 20-річчя української програми екологічного маркування ми ділимось надихаючими історіями українських виробників екологічно сертифікованої продукції, які навіть в умовах воєнного часу, продовжують працювати і розвиватись, дотримуватись суворих вимог екологічних стандартів.

Знайомтесь з українською компанією ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» – виробником натуральної продукції з незбираного коров’ячого молока ТМ АМА, яка перша у 2020 році підтвердила відповідність продукції встановленим критеріям оцінювання для харчових продуктів із врахуванням вимог Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» і ДСТУ ISO/TS 19657:2017 Визначення та технічні критерії для харчових інгредієнтів, які вважаються натуральними. Підтвердження відповідності проводилося відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 14024.

Початок

Початок сталої роботи підприємства – 12 липня 1993 року. Виробництво розміщено на раніше орендованих, а зараз викуплених, площах колишньої молочної кухні №17 дитячої клінічної лікарні №5 Святошинського району м. Києва. Розраховано на переробку 30 тон молока на добу. Компактне виробництво в межах Києва дає можливість оперативно постачати молоко і молочні продукти до дитячих установ та навчальних закладів.

Діяльність ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» з першого дня його створення зорієнтована, перш за все, на задоволення потреб споживачів молока і молочних продуктів. Основною метою є випуск якісної та безпечної, натуральної продукції з коров’ячого незбираного молока у широкому асортименті та за доступними цінами.

Підприємство є власником торгових марок «АМА» «А-МАМ», яка представлена продукцією 16 видів і 76 найменувань.

Молочні та кисломолочні продукти для дитячого харчування виробництва ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» підтвердили право на позначення словом «натуральний» та застосування знаку маркування «Натуральний продукт» відносно харчової продукції згідно з сертифікатом № UA.08.002.513.

Вся лінійка продуктів фірми має короткі строки зберігання. З рецептур виключено консерванти і високотемпературну обробку сировини, в результаті чого зберігається поживна цінність продуктів. А щоб виготовити такі «живі» та натуральні продукти, фірма має сучасне виробництво і високоякісну сировину.

Сировину – коров'яче молоко – підприємство закуповує у великих сільгоспвиробників, які мають відповідні сертифікати, а сільгоспугіддям для випасу худоби надано статус спеціальних сировинних зон. Якість сировини контролює державна ветеринарна служба, яка має на підприємстві постійного представника.

Короткі строки споживання витримуються всі 30 років існування фірми! Саме тому дитячі продукти під торговими марками «АМА» і «А-МАМ» можна вживати вже з 2-х річного віку, що високо оцінили батьки малят.

Основною місією компанії: Завдяки розвитку і вдосконаленню, випускаючи натуральну і ексклюзивну продукцію ми піклуємося про молочне здоров’я дітей.

Здорові діти - щаслива родина і сильна країна

Молочні продукти від «Фавору» реалізуються в школах, дитячих садочках, лікарнях, санаторіях Києва та області, широко представлені в магазинах міста, налагоджений збут молокопродуктів через інтернет-магазини, власну мережу магазинів.

Кожного року загальні обсяги виробництва зростають на 10-20%. Це відбувається завдяки високій якості та конкурентоспроможності продукції, яка відповідає найвищим вимогам споживачів. Щодня генеральний директор Раїса Василівна Михайлова націлює колектив на впровадження сучасних технологій, освоєння нових ринків збуту, збереження професійних кадрів, дбає про сприятливий психологічний клімат в колективі, що гарантує підприємству нові здобутки.

ТОВ «ФІРМА «ФАВОР», завдяки сумлінній праці всіх працівників - перша серед молокопереробних підприємств м. Києва отримала сертифікат на систему управління якістю за стандартом ДСТУ ISO 9001. Сьогодні підприємство має також сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів згідно з ДСТУ ISO 22000, систему екологічного управління згідно з ДСТУ ISO 14001 та готується до сертифікації системи управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно з ДСТУ ISO 45001.

Молочні та кисломолочні продукти для дитячого харчування ТМ «АМА» виробництва ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» підтвердили право на позначення словом «натуральний» та застосування знаку маркування «Натуральний продукт» відносно харчової продукції згідно з сертифікатом №UА.08.002.513.

Стан та плани виробництва

30 років бездоганної якості – основний принцип підприємства «ніяких компромісів за рахунок якості. Всі працівники підприємства відповідальні за якість своєї роботи.

З дня заснування, підприємство набуло багатий досвід роботи у сфері виробництва молочної продукції, створивши свої традиції і зарекомендувавши себе як надійний і добросовісний партнер.

На початку 2022 року підприємство мало амбітні плани. Збереження існуючих та освоєння нових ринків збуту продукції. Впровадження інноваційних технологій високоякісної та безпечної продукції. Збереження трудового колективу, підтримка сприятливого психологічного клімату, що забезпечує своєчасне виявлення проблем та їх ефективне рішення.

Чисельність персоналу становила близько 160 чоловік, з них майже чверть мали повну вищу освіту і стільки ж профільну середньотехнічну освіту.

Початок війни і втрати

Коли почалася війна – змінилося. В перший день продукцію фірми за добу не прийняв жоден з постійних клієнтів: дитячі заклади, магазини, і взагалі, всі інші підприємства-замовники. Керівництвом було прийнято рішення, щоб водії з продукцією поверталися на завод. Цього дня одна з автівок, яка повезла продукцію до лікарні та санаторію у Пущі Водиці, наразилася на обстріл і водій вимушений був їхати на Макарів та залишати машину з продукцією у дворі своїх знайомих. Як наслідок і перші втрати: машина з усім, що в ній було, згоріла під час обстрілу.

Зі 160 працівників підприємства на 26 лютого залишалися близько 20 осіб, які змогли розпочати виробничий процес. Частина працівників вступила в лави ЗСУ та ТРО для захисту Батьківщини.

Керівництво підприємства вирішило, що зупинити процес переробки молока не мають права, бо так сталося, що всі супермаркети столиці за тиждень залишилися без молочної продукції. І враховуючи всі обставини, підприємство почало працювати на довірі, без підписаного договору з супермаркетами, нарощуючи об’єми переробки молока майже щодня.

Оскільки дитячі садочки та школи були закриті продукція вироблялась і постачалась для лікарень, власної мережі «АМА», торгових мереж Києва. Також безкоштовно частина продукції передавалась до бригад ТРО, Благодійного Фонду Сергія Гулієва, Фонду «Я вдома».

Восени коли були відключення світла підприємство було вимушене працювати по пару годин в день, а потім перейти взагалі на роботу в нічні зміни. Але співробітники віднеслися з розумінням і не зважаючи ні на що виробляли та доставляли молочну продукцію в дитячі садочки, школи та магазини.

Відновлення і рух вперед

Керівництвом фірми було прийнято рішення виділити кошти та придбати генератор для того щоб була можливість забезпечувати молочними продуктами наших споживачів. І в ці «темні часи» ми змогли вистояти.

Перший тиждень був найскладнішим, як для керівництва, так і для робітників. Генеральний директор та директор з розвитку виробництва майже два місяці з початку війни постійно були присутні на підприємстві, щоб мати змогу оперативно корегувати роботу та підтримувати співробітників.

Молокопереробний завод ТОВ «ФІРМА«ФАВОР» був єдиним у Києві, який незважаючи на всі перешкоди працював. Виявилися проблеми не тільки з постачання сировини -доставити молоко на завод було нереально складно, оскільки лише один з шести водіїв молоковозів погодився вийти на роботу, а й побутові проблеми на поїздки з додому на роботу та назад, деякі працівники витрачали до 6 годин, а іноді і залишалися на підприємстві понаднормово.

Війна – це час випробувань. Озираючись на ті темні дні, розуміємо, що наша команда пройшла випробування на міцність, незламність, зрілість та єдність.

Для перемоги вкрай необхідно, щоб працювала українська промисловість, щоб були податки до країни, молочні продукти для наших Героїв, на полицях магазинів для населення.

Завдяки спільним зусиллям команди, з гордістю повідомляємо, що наш завод не припиняв виробництво у ці воєнні часи. Поступово почали розширювати асортимент та виробляти нові види продуктів.

Плани на майбутнє

  • розширити асортимент натуральних продуктів з екологічної сировини;
  • модернізація обладнання пастеризаційної установки та лінії фасування продукції в пляшці;
  • успішне проходження сертифікації згідно з ДСТУ ISO 45001;
  • вихід на міжнародні ринки.