15.07.2015 302

Загальна інформація

Останнім часом рівень споживання природних ресурсів та забруднення довкілля зростає, що пов’язане перш за все з виробництвом і споживанням продуктів харчування та напоїв, використанням особистого транспорту, будівництвом та житловим господарством (включаючи виробництво будматеріалів, споживання енергії, тепла, води). В сукупності ці категорії споживання складають від 70% до 80% від загальних впливів на довкілля та 60% споживчих витрат.

У такій ситуації постає основне завдання — усунути залежності між економічним розвитком і деградацією довкілля, пов'язаної зі споживанням, використанням ресурсів та утворенням відходів. Вплив споживання на довкілля можна пом'якшити через переміщення попиту від категорій споживання з більш високим рівнем впливу до категорій з меншим впливом, тобто через зміну традиційних підходів до споживання на сталі підходи. До цього, такій підхід є більш ефективним з економічної точки зору та сприятиме зменшенню ризиків для здоров’я людини і поліпшенню якості життя у цілому. Реалізація проекту сприятиме такій зміні через впровадження заходів проекту.

Всесвітня комісія ООН з навколишнього середовища і розвитку (WCED) в своїй доповіді 1987 р. "Наше спільне майбутнє" визначає сталий розвиток як "розвиток, який задовольняє потреби нинішнього покоління, не обмежуючи можливості майбутніх поколінь задовольняти власні потреби".

Сталий розвиток пропонує бачення прогресу, яке об'єднує негайні та довгострокові цілі, локальні та глобальні заходи та вважає соціальні, економічні та екологічні проблеми невід'ємними та взаємозалежними складовими людського прогресу.

Програма розвитку ООН має завдання сприяти переходу України на шляхи сталого розвитку на основі освіти в сфері сталого розвитку, сталого ведення бізнесу, підходів сталого існування та концепції сталого розвитку міст. Це може бути здійснено шляхом реалізації ініціатив, спрямованих на поширення знань про те, як сталі рішення можуть покращити якість життя звичайних людей в Україні.

Статус

Завершено

Цільовий регіон

Всеукраїнський

Період реалізації

березень. – липень 2015 р.

Партнери

Джерело фінансування

Програма розвитку ООН в Україні

Мета

Основна мета – шляхом впровадження інноваційних рішень та інформаційних заходів, сприяти зміні традиційних підходів до виробництва та споживання, яке неминуче мають наслідки для довкілля, та заохочення відповідальної (з точки зори збереження довкілля) поведінки людей.

Головна мета реалізації проєкту - організація освітньої діяльності для просування ідей сталого споживання та раціонального використання природних ресурсів шляхом проведення інформаційно-просвітницької кампанії.

Реалізація

Реалізація проекту передбачала:

  • розробку, постійну підтримку ы просування online платформи зі сталого споживання;
  • створення виставки-експозиції і проведення 12 тематичних лекцій щодо сталого споживання та життєвого циклу продукції;
  • проведення опитувань споживачів;
  • проведення інформаційно-просвітницької кампанії про переваги сталого споживання, що передбачало: проведення прес-конференцй, промо-акцій; виготовлення та розміщення відеороликів, розміщення соціальної реклами (100 сіті-лайтів у м. Києві);
  • розробка та друк видання «Пам’ятки споживачу» щодо сталого споживання (кишеньковий формат), яка поширювалась під час проведення виставки-експозиції, лекцій та промо-акцій.

Інформаційні матеріали

Будь ЕКО! Відео-ролик про ресурсо- та енергозбереження

Відео-ролик про маркування продукції

Експозиційні модулі виставки зі сталого споживання та життєвого циклу продукції

1. Головний стенд виставки

завантажити у форматі PDF

2. Стенд «Життєвий цикл продукції – історія однієї футболки»

завантажити у форматі PDF

3. Стенд «Транспортування та торгівля»

завантажити у форматі PDF

4. Стенд «Одноразові чи багаторазові предмети»

завантажити у форматі PDF

5. Стенд «Енергозбереження та енергоефективність»

завантажити у форматі PDF

6. Стенд «Продукція з поліпшеними екологічними характеристиками»

завантажити у форматі PDF

7. Стенд «Вивчаємо знаки та маркування на упаковці»

завантажити у форматі PDF

8. Стенд «Споживання – економіка та екологічні впливи»

завантажити у форматі PDF

9. Стенд «Утилізація»

завантажити у форматі PDF

Постер для розміщення на сіті-лайтах

завантажити у форматі PDF

Пам’ятка споживачу

завантажити у форматі PDF

Результати і досягнення

Створено та наповнено змістом оnline платформу зі сталого споживання яка з часом стала Порталом для споживачів по сталому споживанню якій підтримується ВГО «Жива планета».

100 постерів сіті-лайтів для популяризації оnline платформи розроблено, виготовлено та розміщено у м. Києві за квотою «соціальна реклама» протягом 3-х місяців 2015 р.

2 відеоролика щодо правильного вибору продуктів та товарів та раціонального споживання ресурсів в транслюватися на ТРК «Київ» та інших партнерських ТБ каналах, розміщені на каналі YouTube ВГО «Жива планета» і мають тисячі переглядів.

5000 + відвідувачів виготовленої виставки-експозиції зі сталого споживання та життєвого циклу продукції дізнались про різні аспекти, методи і переваги сталого споживання. Виставка-експозиція яка була презентована у Київському Палаці дітей та юнацтва після завершення проекту демонструвалась у десятках ВНЗ, школах та інших закладах України і доступна для використання на замовлення.

12 тематичних лекцій (тривалістю по 4 години кожен) щодо сталого споживання відвідали 425 педагогів, учнів та студентів.

17 додаткових публікацій і репортажів у ЗМІ за результатами прес-конференції про проект, переваги сталого споживання та анонси заходів.

6 промо-акцій зі сталого споживання і опитувань споживачів було проведено в торгівельних мережах «NOVUS», «BILLA», «FOZZI».

10 000 «Пам’яток споживачу» у зручному кишеньковому форматі були надруковані і поширені серед споживачів під час заходів у рамках проекту.