29.04.2023 726

Підведено підсумки Всеукраїнського конкурсу для педагогічних працівників початкових класів «Клімат для наших дітей» (далі – Конкурс). Нагадаємо, що Конкурс стартував в грудні 2022 року. Конкурсні роботи приймались до 31 березня. Детальніше про Конкурс тут.

Проведення Конкурсу є одним із заходів просвітницького проєкту «Кліматична та екологічна освіта для школярів молодшої школи», який з 2020 року впроваджує ВГО «Жива планета» за підтримки Фінського Посольства в Україні у партнерстві з Міністерством освіти та науки України, Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, обласними інститутами післядипломної освіти педагогічних працівників та ін.

Проєкт має на меті формування у дітей сталого споживання і навичок поведінки, що базуються на європейських цінностях, орієнтованих на здоровий спосіб життя, раціональне поводження з ресурсами і запобігання кліматичним змінам. Більш детально про проєкт тут.

На Конкурс надійшло 124 роботи з усіх областей України.

Вчителі готували конкурсні кейси, що включали:

  • матеріали, що засвідчують проведення з учнями одного з занять, запропонованих у дидактичних та методичних матеріалах для учнів 1-4 класів проєкту «Зміни клімату і сталий розвиток», фото та/або відео матеріали опубліковані у вільному доступі;
  • розробку 4 власних прикладів вправ або завдань для навчальних предметів: математика, читання, українська мова, я досліджую світ. Тема завдань обирається довільно серед переліку тем зустрічей/номінацій.

Оргкомітетом Конкурсу проведено попереднє опрацювання робіт та відібрано відповідно до критеріїв визначених в Положенні про конкурс 19 фіналістів. Роботи було презентовано під час засідання Конкурсної комісії, після чого було визначено переможців.

Вітаємо переможців Конкурсу:

Номінація Прізвище, ім’я,
по батькові
Навчальний заклад
1 «Як стати другом планети» Саніна Ірина Олександрівна Харківська гімназія №12 Харківської міської ради Харківської області
2 «Як на Землі змінюється клімат» Хімінець Віталій Євгенійович Чорноглазівська ЗОШ І-ІІ ступенів Полтавської міської ради
3  «Чому відбуваються зміни клімату» Мудрук Анна Олександрівна Криворізька гімназія № 68 Криворізької міської ради Запорізьської області
4  «Як запобігати змінам клімату»         Шуть Тетяна Володимирівна Потічанська філія І-ІІ ступенів з дошкільним підрозділом Опорного закладу "Решетилівський ліцей імені І.Л. Олійника Решетилівської міської ради" Полтавської області
5 «Зміни клімату і споживання води» Рекрутяк Лідія Петрівна Отинійський ліцей Отинійської селищної ради Івано-Франківської області
6  «Як споживати енергію та тепло, пом’якшуючи зміни клімату» Кузь Руслана Ростиславівна Щирецький ліцей імені Героя України Богдана Ільківа Львівської області
7  «Який зв’язок між сміттям і змінами клімату» Рубчинська Тетяна Сергіївна Опорний заклад загальної середньої освіти "Цмінівський ліцей" Маневицької селищної ради Волинської області
8 «Як екологічне маркування допомагає запобігти змінам клімату» Савіцька Ганна Федорівна Гімназія №1 Червоноградської міської ради Львівської області
Номінація від Партнера Конкурсу «Краще розкрита тема екологічного маркування для запобігання змін клімату»
1 І місце Ахмадєєва Світлана Миколаївна Запорізька гімназія№42 Запорізької міської ради
2 ІІ місце Тищенко Людмила Миколаївна   Калениківський заклад загальної середньої освіти І - ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області
3 ІІІ місце Шушко  Світлана Йосипівна  Дубриницький ліцей Дубриницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області

Завантажити Протокол Конкурсної комісії

Кейси переможців Конкурсу

Переможці у восьми номінаціях Конкурсу нагороджуються дипломом переможця та грошовим призом в розмірі 5000,00 грн. Переможці у номінації від Партнера Конкурсу «Краще розкрита тема екологічного маркування для запобігання змін клімату» отримують дипломи та заохочувальні подарунки від

Урочисте нагородження відбудеться 18 травня 2023 року у онлайн форматі, режим доступу переможці та партнери отримають листами по електронній пошті.

Додатково, всі переможці Конкурсу будуть подані у встановленому порядку до державних нагород, а фіналісти – до відомчих заохочувальних відзнак.

Всі учасники Конкурсу, які не зайняли призові місця, отримують сертифікат про участь в Конкурсі в електронному форматі по електронній пошті.

Оргкомітет Конкурсу щиро вдячний всім, хто приєднався до ініціативи!

«Екологічна просвіта – це складова екологічної безпеки та забезпечення Конституційних прав людини на чисте довкілля. Запропонований підхід цього проєкту допомагає виховувати підростаюче покоління із усвідомленням важливості кліматичних та екологічних питань, впливає на поведінку та рішення, які діти будуть приймати у дорослому житті», – Віктор Буковинський, заступник директора Департаменту стратегічного планування і відновлення довкілля Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України

«Педагоги глибоко розуміють основні екологічні проблеми сьогодення і розглядають їх системно. Щодня вчителі вирішують завдання екологічної освіти і виховання молоді, починаючи з найменших школярів, враховуючи їхні морально-психологічні особливості, а також взаємозв’язок впливів родини, вчителя, соціальних об’єктів, оточення (освітнього простору). Матеріали створені командою проєкту суттєво допомагають вчителям досягти цієї мети», – Світлана Фіцайло, Головний спеціаліст Відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин. Головного управління шкільної освіти Директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України.

«Для формування у дітей гуманного ставлення до природи, екологічної компетенції (природоохоронного досвіду, екологічної культури, екологічного виховання) важливе не лише закладання в них відповідної системи знань, а й виховання гуманних почуттів, набуття позитивного досвіду спілкування з природою. Всі запропоновані конкурсні кейси вдало справилися із цим завданням», – Наталія Трофименко, директор Інформаційно-просвітницького Орхуського центру Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України

Галина Бузан, координатор проектів ВГО «Жива планета»: «Перемогу отримали найцікавіші кейси, з високим рівнем якості педагогічної роботи, яка викликала зацікавленість учнів до теми, розкрила творчий потенціал та підвисила рівень їхньої екологічної компетентності».

Дякуємо за підтримку, сприяння проведення і роботу у складі Конкурсної комісії:

  • Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
  • Міністерство освіти і науки України
  • Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління
  • Національна академія педагогічних наук України
  • Орхуський інформаціно-просвітницький центр Мінприроди України.